måndag 27 september 2010

Knäck kokta ägg med precision

Jag bryter den långa tystnaden här på bloggen genom att ta upp ett mycket litet problem som jag har, nämligen att knäcka ägg. Jag brukar koka mina ägg i ca 5 minuter så att de blir lagom hårdkokta. Gulan får gärna rinna lite men om vitan är fast anser jag det vara en lyckad batch. Jag tar det kokta ägget och lägger det på bordet, måttar med en vanlig bordskniv och hugger till. Fastän jag försöker sikta så får jag ibland in felträffar och detta är mitt lilla problem. Jag har funderat lite på hur jag ska lösa detta och den första idén som slog mig var att göra en kniv som har en fjäderspänd egg. Då skulle den träffa ägget på precis rätt ställe varje gång. Söker man lite på äggknäckare hittar man ganska snabbt EZ Cracker tyvärr är den konstruerad för att knäcka okokta ägg. Men den uppfinningen pekar på att ingen marknad är för liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar