fredag 19 juni 2009

iWorkOut - en till iPhone idé

För ett tag sen när jag var på gymmet tänkte jag igen att jag skulle vilja anteckna vilka övningar jag kör, antalet reps och set. Jag har tidigare försökt föra statistik på papper, men slarvat bort pappret eller inte orkat fylla i resultaten efter ett tag. Då insåg jag att en iPhone app skulle vara perfekt för att föra statistik.

Man skulle ha en massa övningar att välja på i applikationen som man kan göra träningsprogram med. Väl på plats skulle man behöva bara klicka på nästa samt knappar för förval kring vikt och antalet reps/set. Hemma skulle man kunna tanka ner datat till sin dator (eller en website) och få grafer och annat kul som visar progressen. Dessutom skulle man kunna använda iPhonen för att lyssna på musik och därmed slippa en extra pryl på gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar