torsdag 13 augusti 2009

Skohorn med gripklo

I morse när jag stod i hallen och tog på mig skorna kom jag på en idé. Jag vill ha ett skohorn som jag kan gripa tag i skon och flytta den så att den blir lätt att sätta på. Ofta skjuter man iväg sina skor en bit för att de inte ska stå mitt i hallen och jag som är lat brukar använda mitt långa skohorn för att flytta skorna dit jag kan sätta på dem enkelt. Skohorn är inte gjorda för att flytta på skor och skorna trilskas ibland lite grann. Ojojoj vilket I-landsproblem kanske du tänker och det har du säkert helt rätt i men jag är inte först i att ha haft detta problem för när jag kikar runt lite på Google Patents så hittar jag givetvis ett patent på precis det jag beskriver som tog redan 1986. Så min idé var tyvärr inte ny och antagligen är marknaden för liten för att sälja denna oumbärliga pryl. Men kanske finns det en enklare lösning till problemet som jag inte ser?
Finns det någon mer än jag som skulle vara intresserad av en "skobutler"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar